Kundtjänster

Jag vet inte om jag någonsin har skrivit om hur jobbigt jag tycker att det är att ringa en del samtal. Jag kan få sån ångest bara av att tänka på att knappa in ett telefonnummer. Jag försöker hålla mig till endast mail, men ibland måste man ju ringa ändå.

Då jag hade förvaltare så gick all min post till honom och på nästan varje sida där man kan handla så stod det hans adress och det gick inte att ändra till min rätta. Det var lite jobbigt när jag ville handla kläder på en sida och insåg att paketet skulle skickas till hans adress efter det att jag skickat in beställningen. 

Men, jag tog modet till mig att ringa till företaget och be dom  ändra så att det blev helt rätt adress för mig och även så såg hen jag pratade med att jag hade tre olika konton där så två togs bort. 

Jag vet att man inte ska vara orolig att ringa, men jag kan inte rå för det. Man vet ju inte heller om man hamnar hos någon som inte ens lyssnar på en. Jag minns då jag hade problem med internet och min pappa ringde för min räkning. Han blev så less till slut att han lade på eftersom personen i deras kundtjänst inte fattade vad pappa menade. 

Det gäller ju att ha turen ibland att få prata med en på kundtjänst som faktiskt kan hjälpa en om man behöver hjälp. 

Jag gillar ju att prata i telefon, men jag gillar inte att ringa någonstans jag inte ringt förut. Förr hade jag lite funderingar på att kanske jobba på kundtjänst någonstans, men det är nog verkligen ingenting för mig. Dels på grund av mitt lilla problem och det att jag ibland har svårt för att prata överlag med folk jag inte ens känner, finns nog andra problem för min del också.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.